הולנד Nederland

דגל הולנד
מפת הולנד

היום נטייל בהולנד – Nederlands שפירושו "ארץ השפלה" בגלל מפלס אדמתה הנמוך.
הולנד ידועה בשפע המים שבה, בסכרים הסוכרים את המים, באזורים שיובשו מן הים, בפרחי הצבעונים ובורסות הפרחים שלה, בשפע הגבינות ושווקי הגבינות, קבקבי העץ הידועים ושמם בהולנדית Klompen, והסובלנות שלה לשימוש בסמים קלים וזנות, כל אלה ועוד הרבה מושכים אליה תיירות ומטיילים מכל העולם.
בחרתי לכתוב על הולנד לכבוד יום הקמתה אשר יחול ב – 26 ליולי. אולם את האירוע הזה לא חוגגים בהולנד, כנראה כי מאז הקמתה
ב – 27.7.1581, הולנד עברה כיבושים ומיזוגים, וגם היא כבשה שטחים של אחרים. כיום ההולנדים חוגגים שני חגים לאומיים, האחד את חג השחרור ב – 5.5 מכיבוש גרמניה הנאצית, והשני חג הולדת המלך, לציון יום הולדתו של המלך השולט בזמן מסויים.
כיום המלך הוא וויליאם אלכסנדר אשר נולד ב – 27.4.1967, לכן כל עוד וויליאם אלכסנדר הוא מלך הולנד, חג הולדת המלך נחוג ב – 27.4.

איך ההולנדים חוגגים את חג הולדת המלך?
בערב החג כלומר ב – 26.4, נערכות מסיבות ברחובות ובמועדונים.
ביום החג ה – 27.4, המלך וויליאם אלכסנדר עורך ביקור באחת הערים בהולנד מלווה בתקשורת, ופוגש ברחובה של העיר כמה מן החוגגים את יום הולדתו. המפגש מצולם ומשודר בטלוויזיה.

ביום המלך, רבים מאזרחי הולנד נוהגים לחגוג כשהם לבושים בגדים כתומים, משום שמשפחת המלוכה באה משושלת נסיכות אורנג'. 


תושבי אמסטרדם לבושים כתום חוגגים את יום המלך בשייט בתעלות העיר
וגם אוכלים ושותים בכתום
דגל הולנד

החוגגים צובעים את פניהם ושערם בכתום ולראשם כתרים כתומים.
ביקור בשוק הפשפשים פופולרי מאוד בחגיגות יום המלך.
יום המלך הוא היום היחיד בשנה שבו ממשלת הולנד מאפשרת מכירות רחוב ללא קבלת היתר וללא תשלום מס ערך מוסף, ולכן ברוב הערים והעיירות בהולנד מתקיימים שווקי פשפשים גדולים (vrijmarkt) שבהם אנשים מוכרים חפצים שימושיים או כאלה שאינם זקוקים להם יותר.
מאחר והחג הוא לאומי רשמי, מוסדות כמו בנקים, סניפי דואר ועסקים רבים סגורים. חלק מהחנויות פתוחות כרגיל, אך ייתכן ששעות המסחר משתנות. התחבורה הציבורית עובדת בדרך כלל כרגיל ויתכן ונוספים שירותי רכבת כדי להסיע ולהחזיר אנשים לביתם מחגיגות גדולות בערים.

בשוק הגבינות

נתראה בפוסט הבא,

                                          שלכם נורית

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להרשמה מהירה:

להודעות ועדכונים על כתבות ויעדים חדשים השאירו מייל.

כתבות נוספות

חורף

פינלנד Suomen tasavalta

היום נגיע לצפון אירופה ונטייל בפינלנד. רפובליקת פינלנד Suomen tasavalta (בפינית) שבירתה הלסינקי, שוכנת בצפון אירופה וגובלת: בצפון בנורבגיה, במזרח ברוסיה, בדרום במפרץ הפיני, בדרום מערב