אוסטרליה Australia

אוסטרליה בשמה הרשמי הקהילייה של אוסטרליה
Commonwealth of Australia, היא פדרציה של 6 מדינות ועשר טריטוריות השוכנת ביבשת אוסטרליה. אין זהות בין מדינת אוסטרליה לבין יבשת אוסטרליה.

מדינות פדרציית אוסטרליה הן: ניו סאות' ויילס New South Wales בדרום המדינה, ויקטוריה Victoria בדרום דרום מזרח, קווינסלנד Queensland בצפון מזרח, אוסטרליה הדרומית South Australia בדרום המדינה, אוסטרליה המערבית Western Australia במערב המדינה וטסמניה Tasmania שהיא אי בדרום מזרח מול ויקטוריה.

שלוש מבין הטריטוריות שוכנות בפנים היבשת והן: הטריטורייה הצפונית Northern Territory במרכז וצפון המדינה. טריטוריית מפרץ ג'רוויס  Jervis Bay Territory.טריטוריה זעירה בדרום מזרח מוקפת במדינת ניו סאות' ויילס. טריטוריית הבירה האוסטרלית Australian Capital Territor ובה שוכנת קנברה בירת אוסטרליה. הטריטוריה בדרום מזרח מוקפת במדינת ניו סאות' ויילס.

דגל אוסטרליה
רקע הדגל בצבע כחול כדגלי המדינות שהיו שייכות לממלכה הבריטית. הצלב והאלכסונים עליו בצבעי אדום לבן בצד השמאלי העליון, הם דגל הממלכה המאוחדת. הכוכב הגדול ברבע התחתון השמאלי של הדגל, הוא כוכב חבר העמים בעל שבעה קודקודים. שישה מייצגים את שש המדינות והשביעי את הטריטוריות. חמשת הכוכבים בצדו הימני של הדגל, מייצגים את כוכבי הצלב הדרומי.

סמל אוסטרליה
סמל אוסטרליה נקרא סמל חבר העמים של אוסטרליה
במרכז הסמל יש מגן , ומעליו כוכב בעל שבעה קודקודים. המגן מורכב מצלב אדום (צלב ג'ורג' הקדוש הפטרון של אנגליה) על רקע לבן עם פסים כחולים סביב הצלב, גבול כחול משובץ בשישה מגינים קטנים המכילים שברון אדום על רקע לבן לייצוגן של שש מדינות אוסטרליה. בצדי המגן עומדים משמאל קנגורו ומימין אמו. שני בעלי חי אשר אינם מסוגלים ללכת אחורנית, אלא רק "להתקדם".

קצת על ההיסטוריה של אוסטרליה

האירופאים הראשונים שגילו את אוסטרליה, היו משלחות מחקר מהולנד שהגיעו אל היבשת בראשית המאה ה – 17. האנגלי הראשון שהגיע ליבשת בשנת 1688, היה החוקר והפיראט ויליאם דמפייר.
כעבור כמאה שנים, באפריל 1770, הגיע לחופה המזרחי של אוסטרליה האנגלי ג'יימס קוק, קצין בצי המלכותי הבריטי ומגלה ארצות. הוא הגיע עם ספינת המחקר "אנדוור" כשחזר אתה לאנגליה, דיווח למלך ג'ורג' השלישי כי היבשת אינה מיושבת. אנגליה נהגה לשלוח אסירים שנדונו לתקופות מאסר ממושכות, לרצות את עונשם במושבת עונשין באחת הקולוניות המרוחקות שלה. אנגליה אבדה את מושבת העונשין שלה בצפון אמריקה ולכן החליט המלך ג'ורג' השלישי להקים באוסטרליה מושבת עונשין.
משט האסירים הראשון יצא מנמל פורטסמות' באנגליה ב- 13.5.1787 והגיע ליבשת אוסטרליה ב- 26.1.1788. בהפלגה הראשונה הגיעו לאוסטרליה 739 אסירים, מהם 518 גברים, 185 נשים, 14 אסירים ילדים ו-22 תינוקות שנולדו במהלך ההפלגה.
תאריך ה – 26.1 – יום הגעת משט האסירים הראשון, הוכרז כחג לאומי
יום אוסטרליה Australia day.

יום אוסטרליה Australia day


קואלות

כאמור, ביום הזה ה – 26.1.1788, הגיע הצי הראשון של ספינות בריטיות לפורט ג'קסון, ניו סאות' ויילס וקפטן ארתור פיליפ הניף את דגל בריטניה. על ידי קפטן ארתור פיליפ והוא נהיה למושל הראשון של המושבה ניו סאות' ויילס.

הצוללן

יום השנה קיבל את השם 'יום היסוד', והחגיגות החלו בראשית המאה התשע עשרה באירועי ספורט. בשנות ה-20 של המאה ה-19, מרוצי סוסים היו פופולריים אך בשנות ה-30 של המאה ה-19, הפכו הרגטות לפופולריות.

יום אוסטרליה מורכב מטקסים רשמיים ברחבי המדינה יחד עם אירועים מהנים מקומיים.

פסטיבלים באוסטרליה

פסטיבלים רבים נערכים באוסטרליה לאורך כל השנה. רבים מהם נערכים במחוז קנברה בירת אוסטרליה

פסטיבל היין והיבול במחוז קנברה

כרם ענבים לבנים

רוב היקבים במחוז קנברה שוכנים במרחק של פחות משעת נסיעה מקנברה. הפסטיבל מתרחש בין ינואר לאפריל ונערכים בו סיורי יקבים, פגישה עם ייננים, טעימה מהיינות.
במרכז המבקרים של מחוז קנברה ניתן לקבל מידע על האטרקציות, האירועים, האוכל, הבידור, השווקים, מקומות לינה והיקבים.
כתובת: Regatta Point, Barrine Drive, Parkes ACT 2600
טלפון: 1300 554 114
פתוח: 9:00-17:00 שני-שישי, 9:00-16:00 בסופי שבוע וחופשות בפאב.
חג המולד סגור.

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בקנברה

הפסטיבל הבינלאומי בקנברה הוא אירוע שנתי, אך בשנתיים האחרונות שבהן שלטה בעולם מגפת הקורונה, הפסטיבל לא התקיים וכעת בשנת 20022, הפסטיבל יתקיים במשך 3 ימים באוגוסט.

פסטיבל האורות ENLIGHTEN FESTIVAL

פסטיבל האורות בקנברה נערך בשלהי עונת הקיץ, כאשר חומו דואך ועלי שלכת הסתיו מופיעים בשלל צבעים תוסס. אז מגיע הזמן להראות ולהאיר להאיר את האנרגיה הדינמית והיצירתית של קנברה, בפסטיבל האורות ובו אירועי בידור ותרבות , ההופכים את קנברה וסביבתה לתצוגה מרהיבה של אמנות, מוזיקה, אוכל, בידור וחוויות ייחודיות. הפסטיבל נערך בקנברה מזה 12 שנים במשך 17 ימים והשנה 2022, בין יום שישי ה – 4.3 ועד יום ראשון ה 20.3.2022.

אגם בורלה גריפין מואר קנברה

בפסטיבל אירועי בידור, אומנות, מוזיקה, פסטיבל סרטים קצרים, אוכל טוב ועוד.

בית האופרה בסידני

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להרשמה מהירה:

להודעות ועדכונים על כתבות ויעדים חדשים השאירו מייל.

כתבות נוספות

קיץ

הולנד Nederland

היום נטייל בהולנד – Nederlands שפירושו "ארץ השפלה" בגלל מפלס אדמתה הנמוך.הולנד ידועה בשפע המים שבה, בסכרים הסוכרים את המים, באזורים שיובשו מן הים, בפרחי