איחוד האמירויות- United Arab Emirates

היום נטייל באיחוד האמירויות הערביות שבמפרץ הפרסי, בחגים ובפסטיבלים המתקיימים בה לאורך השנה.

איחוד האמירויות הערביות היא מדינת מדבר מוסלמית – ערבית, בצפון מזרח חצי האי ערב שבמפרץ הפרסי. עשירה בנפט. איחוד האמירויות הערביות היא פדרציה של שבע אמירויות מונרכיות: אבו דאבי, עג'מאן, דובאי, פוג'יירה, ראס אל ח'ימה, שארג'ה, ואום אל – קיוין.

הדגל האמריתי
ארבעה צבעים מרכיבים את דגל איחוד האמירויות, ירוק, לבן, שחור ואדום.
הם משקפים אחדות ערבית בהשראת שיר ערבי מאת ספיול דין אל הולי שבו כתב על הקרבות ההיסטוריים שהתחוללו בארץ. הצבע הלבן מייצג כוונות ומעשים נכונים, הצבע השחור מייצג את עוצמת הקרבות, הצבע הירוק מייצג את גודל הארצות העצום והצבע האדום את החרבות המוכתמות בדם.

סמל איחוד האמירויות

סמל איחוד האמירויות הערביות  אומץ רשמית על ידי המדינה בשנת 2008. מאפייני הסמל כוללים נץ מוזהב סמל שבטו של הנביא מוחמד. במרכז חזהו של הנץ דגל איחוד האמירויות הערביות ומסביבו שבעה כוכבים, המסמלים את שבע האמירויות. הנץ מחזיק בכפותיו קלף אדום ועליו שם המדינה בערבית.

יום העצמאות האמריתי

ידוע גם בשם 'אל-עיד אל וואטאני', ונחגג ב-2 בדצמבר.
החג מנציח את האיחוד הפדראלי הרשמי של שבע שייח'דומות במדינות טרטוריאליות שנוצר עם פקיעת הסכמי הפרוטקטורט הבריטי ב-2 בדצמבר 1971.
הנשיא הראשון של הפדרציה היה השייח' זייד בן סולטאן אל נהיאן.

מטס ביום איחוד האמירויות

ביום העצמאות שהוא חג לאומי, בתי ספר מקיימים אירועים וחגיגות שבהן הילדים לובשים את הלבוש המסורתי ה"ת'אוב ו"קנדורה", עורכים "יולה" Youlah , ספורט מסורתי של איחוד האמירויות הערביות הכולל שימוש ברובה כאביזר, ריקודי פולקלור ותחרויות תרבות.

חג ההנצחה

חג זה נחגג ב-30 בנובמבר. זה עשוי להיות ידוע גם בשם 'יום ההנצחה'. האזכרה הרשמית של יום הקדושים בטקסים שנערכו על ידי משרדים ומוסדות ברחבי הארץ.
ב-19 באוגוסט 2015, הנשיא שיח' ח'ליפה בן זאיד הכריז כי מעתה ואילך יום ה-30 בנובמבר, יהיה חג לאומי שיקרא יום הקדושים שבא לציין את ההקרבה של אלה שמתו במילוי תפקידם למען איחוד האמירויות. במותם הם בטאו ערכים של מסירות, נאמנות ושייכות.
השהיד האמריתי הראשון היה סאלם סוהיל חמיס  Salem Suhail bin Khamis בן העשרים, שנהרג ב-30 בנובמבר 1971 ב"קרב ה-Tunb הגדול" ( קרב על הגנת האי TUNB שבמפרץ הפרסי) נגד הכוחות האיראניים .
החג מצויין באירועים לאומיים בהשתתפות כל מוסדות הממשלה, והתושבים.

אקספו 2021 שנערך בדובאי

סמל תערוכת אקספו בדובאי

שנת 2020 מוטבעת בסמל התערוכה של שנת 2021 בגלל הסיבה הזאת:

יריד אקספו 2020 בדובאי נדחה עקב מגפת COVID-19, באופן רשמי לתאריכים 1 באוקטובר 2021 ועד ל-31 במרץ 2022.
תערוכת אקספו היא יריד בינלאומי שנערך במדינות שונות ושמטרתו להציג הישגים ולטפח שיתוף פעולה בין בני לאומים שונים מכל רחבי העולם.
שם התערוכה 'אקספו' Expo הוא קיצור של 'אקספוזיציה' Exposition .
בתערוכות אקספו, אנשים בני לאומים שונים מתאספים וחולקים רעיונות ובונים מערכות יחסים הדדיות.
יריד אקספו 2020 בדובאי, הוא היריד הבינלאומי הראשון בעולם שמתקיים במדינה ערבית והראשונן שמתקיים באזור המזרח התיכון, אפריקה ודרום אסיה (MEASA.

192 מדינות מציגות ביריד כולל ישראל, ומתקיימים בו מדי יום כ-60 אירועים. חיים מדי יום. לרשות המבקרים יותר מ-200 חנויות מזון ומשקאות.
הנה כמה מהדברים הטובים ביותר שניתן לעשות, לראות ולגלות באקספו 2020
דובאי:

אופנוע בתערוכת אקספו מכוניות בדובאי

מועד התערוכה: October 1, 2021, to March 31, 2022

היריד פתוח למבקרים בימים שבת – רביעי 10:00-24:00
ובימים חמישי – שישי -02:00 – 10:00
כרטיס כניסה חד פעמי: 95 AED ( דירהם אמירתי) = כ-27 דולר.
כרטיס כניסה רב יומי ל-30 יום: 195 AED = כ-56 דולר.
כרטיס עונתי למשך כל תקופת היריד: 495 AED = כ-143 דולר.
ילדים עד גיל 17 ,מבוגרים מעל גיל 60 וסטודנטים – הכניסה חינם.

פסטיבלים

פסטיבל אבו דאבי

בחסותה של Highness Sheikha Shamsa Bint Hamdan Al Nahyan
נוסד בשנת 2004, ומאז מציג מדי שנה יצירות מוזיקה ואמנויות מן המפורסמות ביותר.
מטרת הפסטיבל היא יצירת חוויות תרבותיות עשירות ומגוונות באיחוד האמירויות ומחוצה לה, ולטפח דיאלוג תרבותי המבוסס על כבוד הדדי והבנה, וביחד לבנות עתיד שליו יותר באמצעות אמנויות.
בפסטיבל נוכחים ומשתתפים אמנים בינלאומיים.
הפסטיבל מציב את אבו דאבי כיעד מוביל לתרבות ואמנות.

אמנות בפסטיבל אבו דאבי

פסטיבל הקניות בדובאי

מתקיים בפעם ה – 27 במשך חודש ימים מסוף דצמבר ועד סוף ינואר

במהלך הפסטיבל, כמעט בכל חנות קטנה וקניון גדול ניתנות הנחות הגבוהות ביותר בשנה ומבצעים מיוחדים על סוגים שונים של סחורות.
אי אפשר לדמיין את פסטיבל הקניות של דובאי ללא תוכנית בידור עשירה הכוללת קונצרטים, הצגות תיאטרון, תצוגות אופנה,

מופעי רחוב, מתקני אמנות ותחרויות ספורט. הכפר הגלובלי הוא אחד המקומות המרכזיים של הפסטיבל . המבקרים יכולים לצפות ולרכוש מותגים בינלאומיים ותוצרת בית, לחוות חוויוות קולינריות בשפע המסעדות ברחבי העיר. לזכות בפרסים ומבצעים טובים, אטרקציות ברמה עולמית ועוד.

פסטיבל הג'אז בדובאי
מתקיים באמצע פברואר.
נחשב לאחת החגיגות הוותיקות ביותר במזרח התיכון, מופיעים בו אמנים ידועי שם מכל רחבי העולם במגוון רחב של סגנונות וז'אנרים כמו ג'אז, בלוז, רוק, פאנק ונשמה. מדי שנה משתתפים בפסטיבל כ – 35,000 מבקרים ומגוון הסגנונות מאפשר לכל מבקר להנות מסגנון המוסיקה האהוב עליו.
האירוע מתקיים בדרך כלל באמפיתיאטרון דובאי מדיה סיטי.

מדיה סיטי בדובאי

יריד אומנות דובאי

מייצג ביריד האומניות במדינת ג'ומיירה בדובאי

יריד ארט דובאי הוא יריד סחר בינלאומי המתקיים בעיר באמצע מרץ.
היריד מהווה אבן שואבת לכל חובבי האמנות .
בתקופת היריד, דובאי הופכת לבירת האמנות הבינלאומית שבה משתתפים אניני טעם, כמו גם כישרונות צעירים, מכל חלקי העולם. הפסטיבל ממוקם במדינת ג'ומיירה (Madinat Jumeirah) , ומאגד את כל צורות האמנות, כולל ציורים, מיצבים, מיצגים ופסלים.
אמנים מכל רחבי העולם מגיעים לדובאי כדי לייצג את יצירותיהם. הפסטיבל מחולק לשלושה חלקים גדולים: אירופה, המזרח התיכון ואסיה. מדי שנה נבחרת מדינה אחת כמרכזית, וכל תשומת הלב מוענק לאמנים המגיעים מאותה מדינה.

פסטיבל The Middle East Film & Comic Con or simply MEFCC

מתקיים בראשית אפריל
הפסטיבל מתחיל בתערוכה במרכז הסחר העולמי בדובאי. DWTC

(Dubai World Trade Center ).
לכל חובבי האנימה והקוספליי (קוספליי – התחפשות לדמות מסדרות אנימציה , קומיקס, מאנגות, משחקי מחשב, סדרות טלוויזיה, פנטזיה, וספרים פופולריים) . בפסטיבל כל אחד יכול להתלבש כדמות האהובה עליו (או לנבל) , להשתתף בתחרות תחפושות ולנסות לנצח . מלבד התוכנית הראשית, המבקרים בפסטיבל יכולים לשחק במשחקי וידאו ומשחקי קופסא שונים, להשתתף בתחרויות ספורט ובמפגשים עם שחקנים ובמאים. חלק מהותי בפסטיבל הם שיעורי אמן והקרנות סרטים. לילדים יש מגרש משחקים מיוחד עבורם.

דמויות בפסטיבל
דמויות בפסטיבל

פסטיבל מורשת Al-Marmoom

מתקיים בראשית אפריל

הפסטיבל מלמד ומספר על התרבות יוצאת הדופן של הבדואים, אשר עיצבה במובנים רבים את תרבות המזרח התיכון. בתכנית מועדון מרוצי הגמלים בדובאי, מירוצי גמלים ערבים, נסיעות ברכבי שטח, מופעי מוסיקה, מופעי ריקודים ומלאכות מסורתיות של בדואים. כמו כן יש כיתות אמן שם מלמדים את הנושאים השונים של תרבות הבדואים.

נסיעה ברכבי שטח בפסטיבל
מסורת בדואית – ציור בדואי עם גמליו

מופע הסירות הבינלאומי

מתקיים בסוף פברואר.
דובאי מכונה לפעמים Phenomenon City, משום שאירועים צבעוניים רבים מתרחשים בה באופן קבוע, ואחד מהם הוא מופע הסירות הבינלאומי . במהלך הפסטיבל , מתקיימת תערוכה יפה ומפוארת הכוללת יותר
מ – 400 יאכטות. יש כלי שיט לכל טעם – ספינות יקרות מאוד ויאכטות מסורתיות. התערוכה מתקיימת במועדון הימי הבינלאומי של דובאי. המבקרים יכולים לראות ספינות מפוארות וללמוד עוד על יאכטות, לרכוש ציוד לענפי ספורט שונים על המים, ולהשתתף בתחרויות מעניינות.

ספינה בתערוכה


יכטה בתערוכה
אניית קרוז

להתראות בטיול הבא,

שלכם,

נורית

השאירו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

להרשמה מהירה:

להודעות ועדכונים על כתבות ויעדים חדשים השאירו מייל.

כתבות נוספות

קיץ

הולנד Nederland

היום נטייל בהולנד – Nederlands שפירושו "ארץ השפלה" בגלל מפלס אדמתה הנמוך.הולנד ידועה בשפע המים שבה, בסכרים הסוכרים את המים, באזורים שיובשו מן הים, בפרחי